The Elder Scrolls V: Skyrim
The Elder Scrolls V: Skyrim (рос. Дослівно: Стародавні сувої 5: Скайрім) - мультиплатформенна комп'ютерна рольова гра з відкритим світом, розроблена студією Bethesda Game Studios і випущена компанією Bethesda Softworks. Це п'ята частина в серії The Elder Scrolls. Гра була випущена 11 листопада 2011 для Windows, Playstation 3 і Xbox 360.
Подібно попереднім іграм серії, Skyrim надає гравцю можливість вільно подорожувати по обширному ігровому світу, досліджуючи його і самостійно знаходячи нові місця і завдання. Дія Skyrim відбувається у вигаданій провінції Скайрім на материку Тамріель, через двісті років після подій попередньої гри серії, The Elder Scrolls IV: Oblivion. Основна сюжетна лінія гри пов'язана з появою в Скайріме могутнього дракона Алдуіна; на головного героя - драконорожденного, як він потім дізнається - покладено завдання зупинити повернення драконів і перемогти Алдуіна.
Гра отримала високі оцінки критиків і зібрала низку нагород, зокрема звання Spike Video Game Award, звання «Гри року» і «Рольовий гри року» від IGN і Gamespot. Їй також супроводжував комерційний успіх: на 2014 рік число проданих в усьому світі копій гри перевищило 20 мільйонів [2]. Для гри були випущені три завантажуваних доповнення під назвами Dawnguard, Hearthfire і Dragonborn. 2 липня 2013 була випущена остання версія гри під назвою The Elder Scrolls V: Skyrim Legendary Edition, що включає в себе всі три доповнення, а також виправлення більшості помилок.
Сюжет
Події гри відбуваються через 200 років після подій Oblivion [14] в 201 році 4 ери. Велика війна між Імперією і Альдмерскім Домініоном (Талмором) закінчилася 30 років тому принизливим Конкордатом Білого Золота, ущемляв безліч прав, у тому числі і поклоніння Талоса. Група Норд, відомих як Брати Бурі, на чолі з ветераном війни Ульфріком Буревісником, ярлом Віндхельма, влаштувала заколот проти Імперії, внаслідок чого в Скайріме почалася Громадянська війна. Щоб заявити про себе всьому Скайріме, Ульфрік вбиває верховного короля Скайріма Торуга, але незабаром попадається в мережі імперців. Однак ніхто навіть не здогадується про стародавню небезпеки, яка чекає їх попереду.
Разом з Ульфріком та іншими бунтівниками гравця (сина чи дочку невідомих батьків) у візку везуть на страту в фортецю Хелге. В останню секунду до виконання вироку, на фортецю нападає дракон Алдуіна, починає знищувати поселення і змітати всіх зі свого шляху. Протагоніст збігає з Хелге з Ралофом (Брати Бурі) або Хадваром (Імперія). Незалежно від того, з ким втік гравець, йому дають завдання - розповісти Балгруфу Старшому, ярлу Вайтрана, про дракона. Ярл посилає гравця до придворному магу - Фаренгару, так як він дуже цікавиться драконами, і маг просить принести Драконівські Камінь з руїн вітряну Піка. Там гравець дізнається першого Слово Сили - «Фус» («Сила»).
Повернувшись, він дізнається, що на околиці Вайтрана напав дракон Мірмулнір і тепер йому і загону варти потрібно спробувати вбити цього дракона. Дракона вдається вбити і після цього до Герою від нього переходить якась сила. Стражник, що допомагав вбити дракона розповідає, що в давнину були особливі люди, які могли красти душі драконів і використовувати Крики, давню форму магії, без попередньої підготовки. Їх називали Драконорождённимі або Довакін. Це ж і сталося з Героєм. Він спробував прокричати вивчене слово Сили і у нього вийшло, що і є доказом його походження. Стража говорить, що потрібно повідомити про це ярлу. По дорозі головного героя в місто, весь Скайрім чує страшний гуркіт і слово, як би промовлене по складах - До-ва-кін. Сивобороді закликали драконорожденного на Високий Хротгар.
Після того, як герой повідомив Балгруфу про вбивство дракона, він відправляється на Високий Хротгар. Там Сивобороді навчають його двом словами - одне доповнює найперший Крик, а другий належить новому Крику. Потім, вони відправляють його в Устенгрев, забрати Ріг Юргена Прізивателя Вітру, але там Довакін замість Рогу знаходить записку. У записці написано, що якийсь Друг хоче зустрітися в таверні «Сплячий Велетень» в Рівервуді, в кімнаті на горищі. Дельфіна, господиня таверни, каже, що у них немає горища, але є одна вільна кімната. Знявши її, Драконорожденний чекає «Друга». Цим «Другом» виявляється Дельфіна. Господиня таверни віддає йому ріг і каже, що дракони нікуди не зникали - вони оживають. Потім, вона просить Довакін піти з нею, в Гай Кін, так як там скоро повинен ожити ще один дракон. Дельфіна і Довакін приходять якраз до воскресіння дракона.
Драконів оживляє Алдуіна Пожирач Миру, той самий дракон, який напав на Хелге. Є пророцтво, і воно свідчить, що Алдуіна знищить весь Нірн, і тільки Довакін може його зупинити. Дракона Салокніра, якого оживив Алдуіна, вдалося вбити, і тепер Дельфіна вірить, що герой - Драконорожденний. Вона каже, що належить до стародавнього ордену Клінков, і думає, що Талмор знає що-небудь про повернення драконів. Довакін проникає в Талморское посольство і знаходить всю інформацію, проте ельфи нічого не знають, а також вони шукають якогось Есберна. Есберн, який був архіваріусом Клінков, ховається в Ріфтене. Герой знаходить його і приводить його до Дельфіні. Він, Дельфіна і Есберн проникають в Храм Небесної Гавані і знаходять Стіну Алдуіна. На Стіні зображено, як стародавні герої використовують Крик Драконобой, яким можна перемогти Алдуіна.
Драконорожденний йде до сивобородого, але вони не знають цього Крика. Вони кажуть, що Партурнакс, їх ватажок, який живе на вершині Глотки Миру, повинен знати Драконобой. Партурнакс виявляється драконом, молодшим братом Алдуіна. Але він теж не знає Драконобоя. Партурнакс каже, що на глотки Миру є Тимчасової Розрив через те, що Стародавні Герої під час битви з Алдуіна використовували Стародавній Сувій і вигнали Алдуіна з того часу. За допомогою бібліотекаря Колегії Вінтерхолда і божевільного вченого Септимия сьгоні Довакін знаходить Стародавній Сувій і читає його в часі розриві. Драконорожденний бачить минуле і вивчає Крик у його ж творців. Потім, на Глотку Миру прибуває особисто Алдуіна. Довакін майже перемагає його, але дракон встигає втекти в Совнгард, щоб поглинути більше душ і відновити сили. Вирішено зловити одного з союзників Алдуіна для допиту. Герой просить допомоги у ярла Балгруфа, але той каже, що він не може зловити дракона, поки йде Громадянська війна між Імперією і Братами Бурі. Головному героєві належить вирішити цю проблему або влаштувавши мирні переговори, або приєднавшись до однієї зі сторін конфлікту і здобувши перемогу у війні. Після цього, Балгруф допомагає зловити дракона на ім'я Одавінг, молодшого брата Алдуіна, який повинен знати, як потрапити в Совнгард. Одавінг відвозить Довакін до порталу в Совнгард.
Драконорожденний потрапляє в Совнгард і проходить до Залу Шора. Разом з Древніми Героями, які колись вигнали Алдуіна, він розганяє туман, навіяний останнім. Потім з'являється сам Алдуіна і Довакін вбиває його. Душу Пожирача світів поглинути не виходить, так як дракон цілком зникає. Нарешті, Тсун, Страж Залу Шора, повертає драконорожденного назад в Скайрім, при цьому дає йому Крик, який дозволяє закликати одного з героїв Совнгарда.
Ігровий світ
Skyrim зберігає концепцію великого і відкритого світу, характерну для серії The Elder Scrolls. Гравець може вільно мандрувати по всій території провінції Скайрім, що включає в себе дев'ять великих міст, безліч дрібних селищ, а також великі простори диких земель і високих гір. У містах гравець може віддаватися таким заняттям, як приготування їжі та зілля, фермерство, робота з рудою або ковальська справа [16]. При цьому розробники відзначають, що ігровий процес може зайняти близько 300 годин.
Рівень персонажа підвищується в міру поліпшення навичок, за певну кількість таких поліпшень (залежить від рівня гравця і рівня навику) персонаж отримує один рівень. У грі є система «левелінга» - наявність нових речей в магазинах і підземеллях, а також сила і чисельність чудовиськ, з якими бореться гравець, залежать від його рівня. Розробники вирішили повністю відмовитися від системи класів, представленої в Oblivion, попередній грі серії. [17] У грі присутні таланти - особливі здібності, пов'язані з певними навичками гравця. Таланти організовані в розгалужену систему під назвою «древо навичок». Кожне підвищення рівня дозволяє взяти черговий талант. Всього в грі 280 талантів [18].
HUD-інтерфейс виникає на екрані тільки тоді, коли здоров'я, запас сил, або магія гравця знаходяться нижче максимуму, встановленого рівнем. Компас - єдиний елемент інтерфейсу, який присутній на екрані весь час. [19]. Предмети можна зберігати в «вибране» меню, а меню інвентарю (при відкритті якого гра ставиться на паузу) за своїм візуальному стилю нагадує компас. [16] Перебуваючи в режимі інвентарю, кожен ігровий предмет можна обертати, наближати і розглядати в повному 3D. [ 20]
Зброю можна призначати як в праву, так і в ліву руку, що дозволяє нести по одному виду зброї в кожній руці. [21] Спеціальне меню дозволить гравцеві швидко перемикатися між різними типами зброї та обладунків. [16] Щитом можна атакувати, а на те щоб вибудувати їм блок потрібен певний час. Кожен з типів зброї (одноручне, двуручное, цибуля) має своє особливе перевагу і призначення. При стрільбі з лука потрібно більше часу на те, щоб натягнути тятиву, ніж це було в попередніх іграх серії Elder Scrolls, проте постріли при цьому наносять противнику більших збитків. З цієї причини стріли стоять вельми дорого. Гравець, озброєний луком, може використовувати його для захисту в ближньому бою, точно так само, як може використовувати для цієї мети двуручное зброю або щит (хоча щит в даній ситуації найбільш ефективний).
Різні типи заклинань мають різні якості - заклинання холоду уповільнює і при цьому виснажує запас сил, у той час як заклинання вогню завдає тривалий шкоди на всьому протязі горіння, і навіть може запалити навколишні об'єкти, а заклинання електрики спалює ворожу ману (магію). Заклинання можна вимовляти відразу з двох рук, [22] Поєднання заклинань теж можливо, наприклад, вогонь і блискавка. [23]
Гравець може бігати і стрибати НЕ витрачаючи на це запас сил. Але запас сил витрачається на що з'явився «спринт», що дозволяє недовго рухатися швидше. Як і в Morrowind і Oblivion, в грі є режим скритного пересування. При цьому, побачивши що гравець кудись крадеться, неігровий персонаж (NPC) насторожиться і буде уважно стежити за подальшими пересуваннями гравця. Кинджали при атаці з цього режиму діють особливо ефективно, завдаючи величезної шкоди.
Особливості
У гру повернулися перевертні, і є можливість стати одним з них.
Тепер у кожну руку можна взяти зброю або заклинання, борючись двома одноручного клинками або заклинаннями, а також одночасно використовувати зброю і заклинання.
У грі присутні «безсмертні» діти.
Використовувати лук стало важче.
У грі п'ять шкіл магії. Школа «Містицизм» розформована, її заклинання розподілені між школами «Відновлення», «Ілюзія», «Чаклунство» і «Руйнація».
Скасовані класи персонажа, і тепер вплив навичок на загальний рівень персонажа залежить тільки від їх розвитку. Після досягнення чергового рівня гравець отримує новий талант. Після 50-го рівня розвиток персонажа сильно сповільнюється. Загальне число унікальних навичок - 251, але персонаж може отримати тільки 80 здібностей через обмеження максимального рівня (однак у додатках з'являється легендарний режим, який прибирає планку рівня персонажа).
З'явилися нові можливості, наприклад, приготування їжі та рубання дров.
Вилучені навички атлетики та акробатики, швидкість бігу і висота / дальність стрибків тепер залежать тільки від раси та статі; найшвидшим є альтмер, повільніше всіх - бретонка. Крім цього герой може швидко бігати на короткі дистанції, виснажуючи запас сил.
Змінено взаємодію з NPC. Тепер вони під час діалогів з персонажем можуть займатися своїми справами, не буде зупинки часу, масштабування під час діалогу. Система штучного інтелекту Radiant Story буде при видачі завдань враховувати попередні дії гравця [10].
Монстри в грі підлаштовуються під рівень гравця. Однак відвідавши якесь підземелля на 5-му рівні, а після повернувшись на 50-му, гравець виявить, що монстри в підземеллі 5-го рівня. Якщо локація була зачищена, пізніше в ній можуть з'явитися нові монстри з рівнем, відповідним гравцеві. Однак у кожного монстра є межа зростання в рівні - наприклад, герой ніколи не зустріне розбійників, одягнених в даедріческую або скляний броню.
Убивши дракона, герой поглинає його душу. Душі драконів використовуються для вивчення ту'умов (Криків). Кожен ту'ум складається з трьох слів, тобто вивчення повної версії Крика вимагає трьох драконівських душ (виняток становлять крики, що вивчаються у сивобородий, Партурнакса і Тсун)
Як і в Oblivion, в грі представлена система Fast Travel (гравець може миттєво потрапити в раніше відвіданих ним місцевість (якщо вага всіх речей в інвентарі гравця перевищує максимально переносимий, персонаж зможе пересуватися тільки повільним кроком, а швидке переміщення буде можливо тільки верхи на коні) . Проте в деякі місця гравця можуть доставити на спеціальному екіпажі (як це було в Morrowind) [24].
Гравець має можливість змінити екіпіровку безпосередньо в процесі битви.
Наноситься в битві шкоди не залежить від того, на яку частину тіла припав удар.
Якщо гравець «біжить спиною», то його біг буде значно уповільнений.
Кількість навичок гравця - 18. [25]
NPC взаємодіють зі своїм оточенням, наприклад працюючи на фермах, млинах, шахтах і таборах лісорубів. Також NPC можуть попросити гравця про тренуванні, або викликати його на дуель; подібні випадкові зустрічі були натхненні грою Fallout 3, колишньої грою Bethesda. [26]
Якщо в Oblivion ландшафт створювався головним чином за допомогою програми-генератора, то в Skyrim, за словами розробників, всі елементи ландшафту розміщені вручну: «кожне деревце, кожен камінчик, кожна чашка ...». [27]
Якщо в Oblivion над створенням підземель працював один чоловік, то в Skyrim цим займалася група з чотирнадцяти дизайнерів. [28]
При створенні зовнішності для свого персонажа гравець може вибрати для нього бороду, шрами і т. Д.
При підвищенні рівня більше не доводиться спати, як це було раніше в серії TES. Також спати не доводиться для відновлення магічних сил і здоров'я - хіт-поінти починають відновлюватися після припинення отримання утрати, мана - як тільки перестаєте чаклувати (не виключаючи різні отруєння і заклинання ворогів, вигублюють здоров'я та / або магію). Сон дає бонус до зростання навичок.
При нанесенні удару, який призводить до смерті супротивника, гра часто вставляє невеликий «ролик», в якому персонаж різними способами добиває противника.
У грі є можливість одружитися / вийти заміж.
Після установки патча 1.6 з'являється можливість вести верхової бій на коні.
Якщо гравець вб'є якогось NPC, або персонаж сам загине за яких-небудь обставинах, друзі або родичі загиблого можуть про нього що-небудь сказати, на кшталт: «Бідолаха ... я так за ним сумую.»
Якщо гравець обкраде кого-небудь або вб'є, то його близькі (якщо гравець вб'є його) або він сам (якщо гравець обкраде його) можуть підіслати найманців, щоб убити гравця або навіть зробити на нього чорне таїнство (контракт у темного братства на вбивство). У найманців можна знайти записку від замовника, а у ассасина записку від Астрід (глави темного братства).
Якщо гравець «насолити» Імперії, Братам Бурі або Талмору, вони можуть влаштувати йому засідку аналогічно головорізам або ассасин Темного братства.
The End
|