Minecraft (від англ. Mine «шахта», «добувати» і англ. Craft «ремесло») - комп'ютерна інді-гра в жанрі пісочниці з елементами симулятора виживання і відкритим світом, розроблена шведським програмістом Маркусом Перссоном (англ. Markus Persson ), відомим також як «Notch» (англ. Нотч) і пізніше випускається заснованої Перссоном компанією Mojang. Портуванням і підтримкою версій гри для ігрових консолей займалася британська компанія 4J Studios. У 2014 році компанія Mojang і права на Minecraft були придбані американською компанією Microsoft за 2,5 мільярда доларів США.
Гра написана на Java з використанням бібліотеки LWJGL. Вона була задумана як клон гри Infiniminer [23], хоча Перссон висловлював бажання уподібнити її геймплей грі Dwarf Fortress[24]. Перша публічна альфа-версія гри для PC була випущена в 2009 році; після поступових доповнень в 2011 році Mojang випустила повну версію гри. Minecraft доступна для Windows, Linux, OS X, Android, iOS, Windows Phone, PlayStation 3, PlayStation Vita, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One і Raspberry Pi. Версія гри для сенсорних пристроїв (телефонів і планшетів) носить назву Minecraft: Pocket Edition.
Minecraft надає в розпорядження гравця тривимірний процедурно генерований світ, що повністю складається з кубічних блоків, і дає можливість вільно перебудовувати його, створюючи з блоків складні споруди - ця особливість гри робить Minecraft схожою з конструктором LEGO. Гра не ставить перед гравцем якихось однозначних цілей, але пропонує йому безліч можливостей і занять: так, гравець може обстежити світ, створювати різноманітні споруди і предмети, битися з різними супротивниками.
Minecraft є однією з найуспішніших комп'ютерних ігор в історії: на осінь 2014 її продажу на всіх платформах перевищили 60000000 копій [26], і кількість зареєстрованих гравців в грі перевищило 100 000 000 [27]. Вона була удостоєна безлічі нагород, включаючи Spike Video Game Awards і Golden Joystick Award.
Ігровий процес
В даний час Minecraft має п'ять режимів гри:
- Виживання (англ. Survival)
- Пригода (англ. Adventure)
- Спостерігач (англ. Spectator)
Режим "Виживання"
У цьому режимі гравці повинні самі добувати природні ресурси (такі, як дерево, камінь і т. Д.), Знайдені в навколишньому середовищі. З них можна спорудити різні інструменти, блоки і елементи, потрібні в майбутньому процесі гри. У темний час доби з'являються небезпечні монстри, такі як павуки, скелети, кріпера, зомбі і мандрівники Краю. Їх кількість, екіпірування (тільки у скелетів і зомбі) і наноситься шкоди залежать від обраної складності гри. Для того, щоб уникнути смерті, потрібно до першої ночі побудувати яке-небудь притулок (зазвичай будинок або землянку). У гравця є шкала здоров'я, яка зменшується через атак монстрів, при падінні, утопленні, попаданні в лаву, від голоду і тому подібного. Також у гравця є шкала ситості, рівень якої поступово знижується, тому гравець повинен періодично харчуватися різними продуктами. Коли шкала ситості заповнена, здоров'я відновлюється саме по собі; на «мирне» рівні складності здоров'я відновлюється постійно.
Режим "Творчість (Креатив)"
У режимі «Творчість» гравці мають необмежений доступ до всіх предметів, речей, і будівельним блокам. У цьому режимі вони можуть миттєво руйнувати будь блоки. Також, гравці можуть літати, не отримують ніякої шкоди від монстрів і навколишнього середовища, а також не страждають від голоду. Режим творчості дозволяє створювати різноманітні будови і предмети. Загинути в цьому режимі можна тільки випавши з карти або використавши команду консолі / kill.
Режим "Пригода"
Режим «Пригода» був доданий в Minecraft в попередньою версією 12w22a [31]. Цей режим схожий на режим виживання, але має деякі обмеження, наприклад, блоки можна ламати тільки призначеними для цього інструментами, і не можна взаємодіяти з усілякими предметами, і механічними блоками. Даний режим був доданий для карт на проходження, в яких часто стоять обмежують блоки і стіни, що захищають схеми з червоного каменю від поломки гравцем, і гравця від обходу задуманої складності. Також був доданий командний блок і пізніше вагонетка з командним блоком, які повинні були серйозно збільшити можливості створення таких карт.
Хардкор
Режим незначно відрізняється від режиму «Виживання». У гравця тільки одне життя, а з його смертю світ видаляється. У процесі гри не можна змінювати складність, однак швидкість появи монстрів залежить від того, чи включений «мирний» режим в загальних налаштуваннях для всіх збережень. Також з поновлення 1.2 змінені повадки зомбі: вони можуть виламувати дерев'яні двері (з поновлення 1.5 стали виламувати двері дуже рідко).
Спостереження
Режим доданий у версію 14w05a [32]. Відсутня можливість будь-якої взаємодії з ігровим світом (можна ходити крізь стіни і дивитися очима інших гравців і монстрів, як привид), при цьому HUD перестає бути видно.
Типи світів
У грі існує кілька типів світів:
- Звичайний: Звичайний світ з безліччю різних біомів, присутні перепади висот, підземелля, села, руди, скелі, гори і т. П., Якщо включений генератор світу.
- Суперплаский: плоска поверхня, складається з настроюються шарів. Біоми і структури теж налаштовуються (починаючи з Pretty Scary Update 1.4.2 [33]).
- Індивідуальний: цей тип генерації дозволяє настроїти світ самостійно. Доданий в снапшотов 14w17a
- Великі біоми: тип світу, який доданий в попередньою версією 12w19a(1.3.2). Відрізняється від типу світу «Звичайний» тим, що біоми збільшені в розмірі.
- Розтягнутий: максимальна висота гір в ньому досягає верхньої межі. Був доданий в попередній збірці 13w36a(1.7).
- Режим налагодження: у ньому розташовуються всі можливі текстури гри. Автоматично запускається режим Спостерігач. Щоб створити світ з таким типом, потрібно вибирати тип світу із затиснутою Лівий Shift.Даний тип світу доданий в попередній збірці 14w26a [37]. Цей тип світу найчастіше використовують творці текстур-паків.
Моби
Моби діляться на п'ять видів: дружелюбні, нейтральні, ворожі, приручати і створювані. На відміну від більшості ігор, де монстри незалежні від гравця, в Minecraft ворожі і частина нейтральних мобів з'являються (Спаун) в певному радіусі навколо нього. Більшість дружелюбних мобів з'являються тільки при генерації карти, і їх кількість може бути збільшено гравцем. При вбивстві більшості мобів гравці отримують досвід, а на місці вбитого випадає дроп, який можна взяти.
Деякі монстри змінюють свою поведінку залежно від зовнішніх умов, наприклад, павуки днем нейтральні і нападають тільки заради самооборони, а вночі атакують гравця при виявленні; големи, згенеровані в селах, атакують гравця, якщо завдати шкоди їхньому селі.
Відео
|