Що робити, якщо вас укусив зомбі? Звичайний такий ходячий мрець. Як у кіно: з шматками гнилого м'яса, який прилип до зубів і з божевільним поглядом.Звичайно, в такому випадку потрібно промити рану і перебинтувати її. Ну а якщо ви бачили хоча б парочку фільмів про зомбі-апокаліпсис, то знаєте, що варто урочисто вручити товаришеві заряджений пістолет і попросити пустити вам кулю між очей. На той випадок якщо ви раптом втратите розум, волю і спробуєте відрубати соковитий шматок від стегна напарника. Але що робити, якщо зомбі існує у віртуальній реальності і на мерця зовсім не схожий? Та не те що на мерця - на людину взагалі. І поїдає він зовсім не смачні стегна, а час. Спочатку годину, потім другий, а там, дивись, день, два, три.Цього хитрого покійничка звуть Left 4 Dead , і у відповіді за його поява компанія Valve . Взагалі, цих негідників можна сміливо звинувачувати в ненависті до людей. Варто було гравцям трохи оговтатися від TF2 -інфекції, як безжальні «вентилі» ввели вірус захопливості наступного піддослідному, Left 4 Dead , і випустили його на вулиці. Він, звичайно, зробив свою справу - через всього лише рік заразою охоплена вже мало не вся планета. І тут сталося страшне - вийшло продовження. А що якщо воно виявилося ще краще? Це ж справжня кара! Або, може бути, в Valve змилувались-таки над «зомбованими» і не зробили проект цікавіше і різноманітніше, а лише відправили на прилавки доповнення, хитро замасковане під другу частину?
Ех, романтика! Якби ще весь асфальт під ногами не був усіяний кінцівками ...
Left 5 Dead?
Відмінно! Нові персонажі, здається, гірше, ніж в попередній частині. Якісь зовсім нецікаві, чи не так?Журналістка Рошель, шкільний тренер, механік Елліс і Нік - піжон у білому костюмі, любитель азартних ігор. Самі звичайні люди, характеру в них трохи більше, ніж в ходячих мерців, та й герої з оригіналу явно харизматичний ... Але ні, через пару годин, проведених з ними, ці хлопці вже як рідні ... І це ще не все. У Left 4 Dead 2 з'явився новий персонаж, який за своєю значимістю перевершує четвірку вижили. Нехай він і словом не обмовиться, що не зробить подвигів і не зрадить, але, тим не менш, він завжди буде на виду. Цей персонаж - зброя. Все-таки автомати і дробовики з першої частини, як не крути, були скоріше реквізитом, ніж дійовою особою. Надто вже мізерним, аскетичним здавався набір: три «гармати» слабший, три - посильніше. Та й виглядали вони надто «пластмасово». Тому й радості побачивши зброї другого «рівня» було небагато. Ну так, відстріл зомбі ставав на порядок продуктивніше, але самі по собі вогнепальні іграшки не представляли ніякого інтересу.
Любителі м'яса і самі-знаєте-чого можуть радіти: у грі з'явилося холодну зброю. Крім того, щоб процес розмахування сокирою або катаної виглядав ефектніше, розробники прикрутили і видовищну расчлененку. Неспокійним небіжчикам можна вибити мізки, відрубати кінцівки і зробити ще багато гидот. Якби ще від всіляких біт і сокир був толк в «Битві» ...
І що ж придумали розробники у другій частині? Вони, хитруни, просто-напросто взяли та й розширили арсенал. Тепер і автоматів відразу декілька, і дробовиків, і навіть пістолетів. При цьому кожен «ствол» справді радує око і слух. Ні, «пластмасові» з Left 4 Dead нікуди не поділася, до неї лише підселили деяку значність. І, як не дивно, вони чудово порозумілися. Всі «гармати» красиво виглядають, соковито перезаряджаються, а постріли звучать гучно, приємно, солідно, як гарчання лева. Розробники навіть трохи наблизили камеру, щоб зброєю можна було трохи помилуватися: розгледіти кожну деталь, подряпинку на корпусі, ледь помітні сліди від води. Серед таких красенів ви неодмінно заведете улюбленця і на численних складах боєприпасів будете шукати саме його. І радіти, коли пошуки увінчаються успіхом. Тому тепер при вигляді мерехтливих контурів, якими підсвічується зброя, відчуття чи не такі ж, як на ранок свята. Кожен прагне зірвати блискучу обгортку з подарунка швидше, подивитися, що ж цього разу залишив для нього з товаришами «Режисер» - його величність Випадок, загорнутий в програмний код. «Може бути, на лавці / в цьому трейлері є мій улюблений SPAS-12 або" Калашников "?» - Напевно, у кожного під час гри з'являються подібні думки. Природно, і рівні хочеться дослідити ретельніше, ніж в першій частині. У Valve не прогадали. Ідея додати багато нового, нехай і схожого за характеристиками зброї, щоб кожен міг вибрати собі фаворита, працює на ура.
«Дружба» - жарт вкрай корисна в ближньому бою. Шкода тільки, бензин швидко закінчується.
«Голлівуд»?
Але ні, безжальним розробникам і цього мало. Тепер вони зробили по-справжньому оригінальні і красиві кампанії. І справа навіть не в тому, що вони з'єднані між собою нехай скромною, але сюжетною лінією, хоча це теж, безумовно, приємно. Кампанії Left 4 Dead 2 дійсно не схожі один на одного. Все-таки рівні з першої частини, незважаючи на деякі відмінності в кольоровій гамі, можна переплутати. Немає в них унікальності, своєї «фішки». У другій частині вона з'явилася. Тут вже дощова село, вимерлий місто, занедбаний парк атракціонів і болота впізнаються з першого погляду. Взагалі, локації Left 4 Dead 2виглядають на порядок жвавіше рівнів з першої частини, сильно нагадують голлівудський павільйон для зйомок, де навіть купка сміття лежить так, як вирішив художник-постановник. Тут створюється відчуття справжнього пригоди, подорожі по небезпечних місцях. Можливо, справа в горезвісному увазі до дрібниць: на дитячому майданчику в селі сиротливо лежить забризканий кров'ю велосипед, в парку атракціонів всюди розкидані плюшеві слоники ... Уява відразу малює картини апокаліпсису, коли люди в паніці бігли від збожеволілих перехожих. Немає в цих рівнях нічого видатного, немає надоригінального дизайну і небаченого освітлення, але в них віриш. Зайдеш в будинок, наприклад, подивишся у вікно на похмуре небо, послухаєш, як краплі стукають по даху, і виходити вже не хочеться. В оригіналі так відчути атмосферу кампаній було важко.
|